Viens no populārākajiem iekšzemes kreditēšanas veidiem mūsdienās ir automašīnu lombards.
Šīs operācijas būtība ir tāda, ka līdzekļi tiek izsniegti par automašīnas drošību. Tajā pašā laikā kā ķīla var darboties gan personīgais transports (automašīnas), gan visa veida speciālā tehnika, autobusi un ūdens transports.
Tomēr visbiežāk tiek pieņemtas vietējās automašīnas, kas nav vecākas par 3 gadiem (kopš 2007. gada), un ārvalstu automašīnas, kas nav vecākas par 10 gadiem (kopš 2000. gada). Lai pieteiktos auto kredītam, nepieciešams minimālais dokumentu skaits. Obligāti jāuzrāda transportlīdzekļa pase, īpašnieka pase un transportlīdzekļa reģistrācijas apliecība. Īpašniekam ir jābūt vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Liels skaits automašīnu lombardu piedāvā aizdevumus uz laiku no dažām stundām līdz vairākām desmitgadēm. Uzņēmuma noteiktā aizdevuma likme ir fiksēta un svārstās no 3%. Tās izmēru ietekmē automašīnas vecums, stāvoklis, marka un aizdevuma termiņš. Piesakoties otrajam kredītam vai pagarinot esošā termiņu, bieži tiek piedāvāta elastīga atlaižu sistēma. Summu, ko saņem kredītlīdzekļu īpašnieks, var noteikt 40 līdz 90% apmērā no ķīlas tirgus vērtības.
Kredīta summa nedrīkst pārsniegt 90% no ķīlas vērtības, šis fakts ir uzņēmuma godīguma garantija. Vidējais aizdevuma noformēšanas laiks ir aptuveni stunda. Daži uzņēmumi izmanto banku pakalpojumus, procentu likme šādos gadījumos ir daudz augstāka, un papildu izmaksās ietilpst komisijas maksa par skaidras naudas pakalpojumiem. Obligāti jānoformē aizdevuma līgums, kurā noteiktas pušu tiesības un pienākumi. Ja nepieciešams, daži uzņēmumi piedāvā automašīnu pārdošanas pakalpojumus. Auto lombards, kas pieņēmis transportlīdzekli glabāšanā, garantē tā drošību. Nododot īpašumu, tiek sastādīts pieņemšanas akts, kas norāda uz bojājumu esamību un automašīnas nobraukumu.
Daži uzņēmumi sniedz pakalpojumus ieķīlāta transportlīdzekļa remontam un apkopei.Uzņēmumu skaits šajā tirgus segmentā ir milzīgs un pakalpojumi ir daudzveidīgi. Autolombarda izvēlei jāpieiet pārdomāti, nebūs lieki interesēties par pastāvīgo klientu datu bāzi, uzzināt viņu atsauksmes. Pavadījis laiku, meklējot cienīgu uzņēmumu, klients to ietaupīs, piesakoties kredītam.